Dövelskatten smyger i krokarna

Det borde inte vara tillåtet att visa julfilmer innan december. Sånt sätter griller i huvudet på en, i alla fall på mig. Jag går omkring och tror att det är jul snart, men det är det ju inte. Jag går omkring och vill julbaka, men det rubbar ju balansen... Om jag ger vika för mina osedliga tankar kommer jag väl vilja fira nyår i augusti snart. Eller varför inte halloween i februari eller påsk i november. Och det skulle ju inte gå för sig. Eller skulle det? Alla högtider har ju ändå tappat kopplingen till kristendomen och finns till enbart för .. tradition och kommersiella syften. Ska nog baka pepparkakor imorgon i alla fall, spännande... Fast det är faktiskt inte för att bejaka mina lustar, utan för att bejaka min begränsade ekonomi och inte köpa något till pappas födelsedag hehehe är jag inte ett Guds barn eller vadå?

Dags att tvätta ikväll också, för första gången sen.... Ehhh.... april?? Tål kanske att tilläggas att jag låtit mamma och pappa stå för denna syssla x antal gånger sen dess, så ni inte får alla era misstankar om mig bekräftade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0