Tre gubbar tre gubbar från pepparkakeland...

Hmm... Det försvann kanske lite mer deg på annat håll än vad jag hade tänkt mig. När jag dessutom smakade en av de deformerade resultaten insåg jag att det faktiskt är godare med gräddade pepparkakor än enbart deg. Jag insåg även att pepparkakor är sjukt tråkigt att baka?? Fast när dom var färdiga fick jag för mig att det var kul ändå. Bortsett från att första satsen blev bränd (och andra enbart bestod av ett och ett halvt hjärta hehe).

Pappa ringde förresten och frågade om jag skulle baka något, eftersom jag hade frågat honom om kaveln som inte existerade... Trots de förstod jag inte riktigt varför han frågade, vi har varken ägg, mjöl, kakao...florsocker....eh...vad mer brukar man använda när man bakar? Vi har i alla fall inget av det. Synd både för honom och för mig, för mig för att jag var tvungen att lägga ut mer pengar än beräknat , och för honom för att han hade kunnat få godaste tårtan i världen men nu får nöja sig med nån billig sate från typ Ica.

Jaja, I'm out.


Kommentarer
Postat av: Ida

har du skaffat en ny blogg igen din fuling? :(

2008-11-17 @ 17:01:43
URL: http://idacanhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0